El dijous 24 d’Abril es va dur a terme a l’escola el primer de dos laboratoris lectors, El Rebost del Cau. En aquesta trobada dirigida a infants de P3 fins a 1er i a les seves famílies, vam apropar-nos, encara més al món dels llibres tot el que ens proposen.
El laboratori té com a eix central el 50è aniversari de la publicació d’un referent del conte il·lustrat, Frederick, de Leo Lionni, i com a objectiu despertar i potenciar la sensibilitat poètica/visual/narrativa dels infants.
Ens vam reunir a l’entrada per conèixer la Natàlia, que conduïa l’activitat, i tenir un primer contacte amb el que seria el fil conductor de tot el taller, els ratolins. Vam conèixer la història d’un gat que vivia obsessionat amb els ratolins, malgrat sabia que n’hi havia un que se li escapava, i per això no sortia de casa, esperant-lo. Fins que un bon dia algú va trucar a la seva porta… un llibre que parla del delicat moment en què ens atrevim a deixar anar les previsions i endinsar-nos en la vivència real.
A continuació vam entrar al gimnàs per descobrir que havien aparegut moltíssimes portetes misterioses i petites escales. La Natàlia ens va convidar a investigar aquests caus de ratolins i les històries que s’amagaven dins dels seus corresponents contes. Vam llegir en companyia les històries d’en Sam i la Júlia, la Grisela, la Julieta, la família ratolí, en Jon i en Jan, …
Finalment, amb tots els relats que havíem descobert, vam fer servir tisores, papers, colors, revistes, diaris i, sobre tot, la nostra imaginació, per crear paraules divertides, màgiques, llargues, curtes i fins i tot, inventades. Vam picar al cau d’en Frederick i li vam regalar.
Va ser un laboratori molt ben acollit per les famílies i els infants, on de manera distesa i molt vivencial, a part de apropar-nos a noves històries, vam adonar-nos del poder de l’atenció i la imaginació, que moltes vegades venen seguides de la creació.
“Per volar, els ocells tenen ales i els nens tenen llibres”
Jaume Centelles
Us enllacem alguns llocs web on es parla de la importància de fomentar la lectura en els infants: