Aquest curs el grup de Castellers hem elaborat una sèrie de QRs (“QuickResponse”), que vol dir “resposta ràpida”. Un QR és un adhesiu que conté informació sobre l’espai, entitat o objecte on estigui enganxat mitjançant l’aplicació de lectura de codis QR d’un dispositiu mòbil o tablet. L’objectiu dels codi QR és donar la màxima informació a l’usuari que la sol·liciti, en el període de temps més breu possible.
Una vegada definit el terme QR, és moment d’analitzar més concretament la feina que hem realitzat els Castellers durant aquest curs 2014-2015.
El Projecte GEO-GEO (com és conegut el projecte), consistia en elaborar QRs entre les diferents escoles participants i enganxar-los als espais o entitats seleccionats per l’alumnat cada centre.
El primer que vàrem fer, va ser un vídeo en el que comunicàvem als encarregats de portar a terme el projecte, la nostra participació.
Més tard ens vàrem organitzar per grups de 2-3 persones i de seguida ens posàrem mans a l’obra. Primer, escollirem quina zona, infraestructura o entitat volíem treballar i, com que molts grups coincidíem en alguns espais, vàrem arribar a acords per treballar cada grup un espai diferent. Així doncs, els espais seleccionats pel grup de Castellers varen ser els següents: Escola Dovella, AEIG RudyardKipling, Avinguda Meridiana, Glòries, Carrer Rogent, Escola dels Encants, Encants Vells, Mercat del Clot i Institut Juan Manuel Zafra.
Un cop que cada grup vam tenir assignada la nostra feina vàrem començar a treballar de debò; cercant individualment informació a casa i, posteriorment, portant-la a l’escola per posar-la en comú entre els diferents membres del grup. No va ser una tasca senzilla, ja que teníem moltíssima informació i havíem d’escollir molt bé allò del què volíem parlar. Ja sabíem que la informació que havia de sortir a un QR no ha de ser extensa, sinó concisa i concreta.
Després vàrem haver de decidir en quins formats presentaríem la informació que apareixeria en els codi QR. Cada grup va escollir els formats que varen creure convenients en funció de la informació que tenien recopilada. Així doncs documents de Word, PowerPoints, vídeos i àudios varen ser els formats seleccionats pels Castellers per presentar a la gent tot allò que volíem dir sobre els espais escollits.
D’aquesta manera cada grup vàrem anar enllestint les feines, elaborant un índex per cada espai i ultimant detalls dels diferents formats. Així doncs, ja vàrem poder compartir els treballs amb els encarregats del Projecte GEO-GEO, per tal de que iniciaren els tràmits per elaborar els codis QR.
De seguida, els codis arribaren a l’escola. El primer que vàrem fer, va ser comprovar que tot funcionava correctament mitjançant un dispositiu mòbil amb connexió a internet. Quina alegria veure que els nostres treballs estaran a l’abast de tothom!
Un cop teníem els QR a les nostres mans, l’únic pas que ens quedava per fer, era anar als diferents espais escollits per enganxar els QR. Per poder fer-ho, la nostra directora es va posar en contacte amb les entitats corresponents i vàrem acordar uns dies concrets per anar a enganxar els QR.
I així és com el Districte de Sant Martí es va omplir de codis QR elaborats pel grup de Castellers de l’Escola Dovella!
Per últim, totes les escoles participants en el Projecte GEO-GEO, vàrem fer una trobada a la Plaça Valentí Almirall amb els responsables del projecte. Allà ens varen felicitar per la feina feta durant tot el curs i ens van regalar motxilles per tothom i un mapa gegant on es representava el Districte de Sant Martí amb tots els punts on hi havia codis QR enganxats. A dia d’avui ja tenim aquest mapa enganxat a la nostra escola.
Ens ha agradat moltíssim formar part d’aquest projecte, ja que hem treballat coordinadament amb els companys de la nostra classe, a més d’ajudar a molta gent a conèixer molt més sobre el Districte de Sant Martí.