Un món per menjar

Un any més, amb la Primavera en plena efervescència, el passat diumenge 19 d’abril, un grapat de pares, mares, fills i àvies vam pujar a la terrassa de la nostra escola a menjar-nos el món.

Bé, si no el món sencer, perquè n’havíem de deixar pels anys vinents, sí una bona representació, almenys de l’Estat espanyol: «callos» a la madrilenya, amanida murciana, empanada gallega, gaspatxo andalús……  uns saborosos àpats que els cuiners de cada casa van preparar, es notava que amb molt d’amor, per a la ja ben consolidada festa de la Dovella  «Cuines del món».

Llargues taules instal·lades a la zona d’ombra exhibien més de cinquanta apetitosos plats amb la seva respectiva explicació de la falla. El nom del plat, la procedència i els ingredients. Un paradís gastronòmic que els intolerants -només a alguns aliments, crec- agraïm des del més profund dels nostres estómacs.

Cotxinilla Pibil, tres textures diferents d’humus, naxos, formatges, patés,  pastís de salmó, gran sortit d’amanides, suculents postres com pastís de fruites i creps de Nocilla, entre moltes altres ofertes culinàries,  van fer les delícies dels comensals.

La bona companyia, una festiva selecció musical, l’ampli espai per córrer, jugar, ballar i un micro per apaivagar les ànsies comunicatives dels nostres petits van fer la resta.

Nosaltres ens estrenàvem enguany però l’any que ve, repetirem, perquè vam arribar una mica tard i  no vam poder repetir de tot. La gana no espera a ningú. Ja ho sabeu, l’any que ve tasteu-ho, i no us retardeu.

2 comentarios en “Un món per menjar

  1. Qué lindo post. ¡Y qué penita que me da habérmelo perdido este año!

Deja una respuesta

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s